Florence + The machine

Hej! Jag tänkte berätta för er om ett av mina favoritband just nu. Så titeln på inlägget så förstår ni vilket jag menar.



Det här är Florence Welch. Hon är sångerska i Florence + The Machine. Det är hon som är Florence i namnet om ni inte vi...Eller... Ni kanske förstod det... Ialla fall, så tar hon ascoola bilder.






Det här är omslaget på deras debutskiva, vilken jag älskar! Har gått varm i min telefon om man kan säga så.





Deras låtar innehåller ofta metaforer och har en undermening. Som Birdsong. Den handlar om att hon dödar en fågel, eftersom han såg vad hon gjort. Men i drömmarna kan hon höra hans kvittrande. Skaffa en egen åsikt, för jag har redan min.




Den här låten är också fantastisk som demo. Och har ett underbart intro som jag har som alarmsignal som jag brukar lyssnar på mycket på morgonen eftersom jag snoozar som en galning eftersom den är så bra.

Men, min favorit av Florence + The Machine just nu är Blinding. Den är sååååå bra.








Jag älskar den här låten, för mina pals på Florence hemsida har alla olika åsikter om vad den här låten är om. Inte helt olika, men raderna har olika betydelser för alla. På videon där uppe vill jag bara säga att jag älskar bilden 1:11.

//
Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0