Bon Iver

Hej. Jag har märkt att det är löjligt underhållande att skriva om musik. Så det tänker jag göra idag också. Fast idag blir det Bon Iver istället för Florence + The Machine.



Bon Iver är ett band med Justin Vernon i spetsen. Bon Iver står för Bon Hiver vilket betyder bra vinter på franska. Bon Iver släppte sitt debutalbum For Emma, Forever Ago 2007. Sen dess har de släppt Bloodbank, vilket är en Ep med fyra låtar.

Jag ska ge er min favorit som heter just Bloodbank. Killen som har gjort den här videon är ascool och har gjort videor till några av mina favoritlåtar.





Om man ska beskriva Bon Iver så skulle jag nog säga att det är lite Singer-Songwriter, Indie och Folk. De har lite samma sound som Iron & Wine.

Så,
Jag skriver kanske om något annat band (som ingen därute gillar säkert)

//Jonna

Kommentarer
Postat av: P

Bra!

2009-10-20 @ 09:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0